Najnowsza zawartość

czwartek, 7 kwiecień 2016
niedziela, 10 styczeń 2016
niedziela, 12 lipiec 2015
niedziela, 1 marzec 2015
niedziela, 11 styczeń 2015
czwartek, 19 czerwiec 2014
czwartek, 10 kwiecień 2014
środa, 19 luty 2014
niedziela, 2 luty 2014
czwartek, 28 listopad 2013
środa, 16 październik 2013

Warsztaty

Santina Giardina-Chard
od: sob, 2017-08-05 06:00
do: pt, 2017-08-11 16:00
Max Czenszak
od: ndz, 2016-07-31 16:00
do: ndz, 2016-08-07 14:00
Łukasz Przywóski i Aleksandra Adamczyk
od: sob, 2015-11-07 14:12
do: śr, 2015-11-11 14:12
Max Czenszak Autoryzowany w KPJAYI
od: ndz, 2015-08-09 15:00
do: ndz, 2015-08-16 14:00
Basia Lipska Larsen
od: pt, 2014-08-01 (All day)
do: pon, 2014-07-14 (All day)
Basia Lipska Larsen
od: pt, 2014-09-19 (All day)
do: czw, 2014-08-21 (All day)
Max Czenszak autoryzowany w KPJAYI poziom 1 ., Ryszard Zdzioch mistrz dźwięków.
od: ndz, 2013-07-28 16:00
do: ndz, 2013-08-04 14:00
Max Czenszak, Ryszard Zdzioch, Zespol YogaShala
od: ndz, 2012-08-05 15:00
do: ndz, 2012-08-12 14:00
Wojciech Czenszak & Paulina Bułaty
od: sob, 2011-10-15 09:00
do: ndz, 2011-10-16 14:00
Wojciech Czenszak i Ryszard Zdzioch
od: pon, 2011-08-01 06:30
do: ndz, 2011-08-07 15:00

"You cannot enter the door of yoga without kindness and compassion for others."

-Changkya, 1717-1786, Yoga Teacher to the Emperor of China and His Holiness, the Seventh Dalai Lama

 

"Nie zdołasz przekroczyć drzwi jogi bez życzliwości i współczucia dla innych"

Changkya, 1717-1786, nauczyciel jogi cesarza Chin i Jego Świątobliwości, siódmego Dalai Lamay

Uddijanabandha - anatomiczne spojrzenie

Uddijana
Autor: 
David Keil
Tłumaczenie: 
Łukasz Przywóski

 

W poprzednim artykule poświęconym mulabandhdzie i jej związkowi z mięśniami dna miednicy pominąłem opis mięśnia, który może być najsilniej powiązany z uddijanabandhą. Jeszcze raz spróbuję połączyć subtelne i grubomaterialne części ciała najlepiej, jak potrafię.

 

Wywiad z Tarikiem Van Prehnem

Tarik Van Prehn
Autor: 
Łukasz Przywóski
Zdjęcia: 
Govinda Kai

 

 

Chciałem podziękować Tarikowi za zgodę na rozmowę i opublikowanie wywiadu na portalu www.ashtangayoga.pl. Tarik jest inspirującym i charyzmatycznym nauczycielem. Dodatkowo jest prawdziwy i szczery w tym, co mówi i co robi. Cieszę się, że miałem okazję poznać go i porozmawiać z nim na temat asztangajogi. Do 2 lutego 2012 r.  każdy ma szansę wybrać się na prowadzone przez niego w Yoga Republic  zajęcia w stylu Mysore.

 

Tarik uczy asztangajogi wraz ze swoją żoną Leą Perfetti zarówno w Portugalii, jak i na warsztatach, które prowadzą na całym świecie.. Ich stronę internetową można znaleźć pod adresem http://loveashtangayoga.com/. Fanpage Tarika można znaleźć również na facebooku pod adresem  http://www.facebook.com/pages/Love-Ashtanga-Yoga/194771180584573.

 

Gorąco polecam zarówno uczestnictwo w porannych zajęciach w stylu Mysore, jak i prowadzonym przez Tarika warsztacie, który odbędzie się w dniach 27-29 stycznia 2012 r. w szkole Yoga Republic na ulicy Śniadeckich 18 w Warszawie.

 

Mulabandha - anatomiczne spojrzenie

ALWAYSMB
Autor: 
David Keil
Tłumaczenie: 
Łukasz Przywóski

 

 
 
Bandhy są prawdopodobnie najtrudniejszą do uchwycenia częścią praktyki asztangawinjasajogi. Wydaje mi się, że wiem czym są. A jednak spoglądając wstecz na moją -  o dziwo już jedenastoletnią -  praktykę, zauważam, że dziesięć lat temu również wydawało mi się, że wiem czym są bandhy. Pięć lat temu rozumiałem je inaczej niż dzisiaj. Sposób, w jaki odczuwam bandhy zmieniał się z upływem lat i wciąż będzie się zmieniał, zakładam, że podobnie jest z wami.
 

Warsztaty Ashtanga Yogi z Basią lipską i wykład z Howdie Mickowski

Howdie Mickowski
Początek: 
pt, 2012-01-27 06:00
Koniec: 
ndz, 2012-01-29 20:00
Prowadzący: 
Basia Lipska, Howdie Mickowski
Miejsce: 
Wrocław, Akademia Ruchu

http://www.akademiaruchu.com.pl/pol/Newsy/Warsztaty/WARSZTATY-ASHTANGA-YOGI-Z-BASIA-LIPSKA-I-WYKLAD-Z-HOWDIE-MICKOWSKI

Howdie Mickowski has been studying ancient wisdom and personal transformation for 15 years, to discover what ancient civilizations could teach us of who we are, and where we are. He has felt lucky to have worked with a Korean Zen monk, several Native Indian medicine men, and a Taoist healer. He is the author of the book Ancient Egyptian Wisdom Revealed, and shares his talks and time to share his personal experiences and the insights he has discovered along the way. His talks consist of a short lecture for background, then open question and answer the rest of the time period. More can be found at www.Egyptian-Wisdom.com

Nowa Przestrzeń

Nowa-Przestrzen.jpg
Autor: 
Paulina Izworska

Zamykasz na chwilę drzwi do codzienności. Otwierasz inne drzwi i wchodzisz w przestrzeń, gdzie czujesz wolność wyrażenia siebie, przestrzeń w której istniejesz tylko ty, która rozjaśnia, relaksuje, uwalnia. Robisz tu to, na co masz ochotę. Nie obawiasz się oceny, bo ona nie istnieje, nie oczekujesz niczego, tylko tworzysz swoją przestrzeń swoim ruchem. Otwierasz się i wyrażasz to co kryje się w Tobie, bez słów, bez nazywania, bez analizy. Czujesz swoje ciało, swój oddech, słyszysz muzykę i tworzysz ruch w swojej przestrzeni.
 

Yoga & Martial Arts

Yoga & Martial Arts
Autor: 
Marta Szostak

At first glance, yoga and martial arts seem to have very little in common. They may also seem like two opposing philosophies and forces. Do they have a common ground?

 

This blog was created as a part of the Ashtanga Yoga Teacher Training Course. I wanted to make an attempt to find the links between the two practises of Yoga and Martial Arts, which both have so much to offer. This blog might grow in new posts in the near future.

 

http://haraom.tumblr.com/

Wszechmocny mięsień biodrowo-ledźwiowy

Psoas
Autor: 
David Keil
Tłumaczenie: 
Łukasz Przywóski

Wszechmocny mięsień biodrowo-lędźwiowy

Podstawą ciała i praktyki jogi są stopy. W celu ugruntowania fizycznych i energetycznych podstaw należy skupić się na naszym ośrodku energii, ruchu i równowagi, który zaczyna się blisko mięśnia biodrowo-lędźwiowego – pary mięśni, które przebiegają od trzonów ostatniego kręgu piersiowego (Th12) i czterech górnych trzonów kręgów lędźwiowych (L1-L4) ku dołowi do krętarza mniejszego kości udowej i są aktywne w pozycjach takich jak skłony do przodu (paschimottanasana), pozycja okrętu (navasana) a wydłużane na przykład w pozycji wojownika I (virabhadrasana I) lub łuku (dhanurasana).

Paweł Witkowski INTools